Budget custom Build CPU

Salam,dan Selamat Hari Raya Aidilfitri' semoga kembali pada Fitrah yg suci,..

Bertemu kembali di ruangan SmokedPcBurg di Touch Fine and Dine...di ruangan Computer custom gamer build
....topik dalam budget tapi powerfull hehe...untk sedia maklum memang kena pula dengan AMD processor,power processor dan murah di pasaran berbanding dengan INTEL.tapi bagi saya guna AMD untk Desktop dan INTEL untuk Laptop....mcm? Sebab masing2 mempunyai ciri2 tertentu.Baru-baru ini 2 hari sblm Raya saya telah membeli part2 cpu gaming di bangunkan,saya pilih hardware2 seperti..........
Proscessor AMD Phenom ii x2 555 Black Edition 3.2Ghz up,speed ini adalah default setting sebelum overclock dan boleh juga di unlock core nya hingga ke 4 core jika sesuai dengan motherboard base system,Bagi Ram Memory saya pilih Kingston Hypers Blue DDR3 1600mhz gaming ram 2x2gb=4gb bernilai RM398 RM359 bagi harga Processor.Bagi pilihan Motherboard pula sya pilih Gigabyte terbaru GM880-UD2H turbo boost chipset 4250HD chip sedia ada dlm MB by AMD berharga RM359.kelebihan pada Mobo ini ia boleh upgrade processor ke x6 core B.E.Bagi kipas heatsink pula saya pilih CoolerMaster Hyper 212 upgrade 2 kipas Blo dan Vacum saiznya besar dari kipas yg free hehe..Bagi Cassing sya pilih Coolermaster dengan harga dibawah RM245 RM99 bagi harga cpu fan heatsink dan set keyboard dan mouse by G1,Sya pilih LITEON DVD rom dgn harga RM85 manakala graphic card saya pilih Gigabyte ATI Redeon 5550HD DDR3 1Gb 800mhz speed up dan Hardisk saya pilih WD 500gb SATA. kesemuanya di bawah harga RM2500...huh... mahal juga....biasa la kalau beli kat kedai kat Sabah ni lebih mahal dari di Kuala Lumpur...tapi apa yg saya mahu pengalaman dan kepuasan bagi produk cpu custom....tapi risiko nya kita tak boleh main sedap pasang ja...mesti ada kena sikit kiraanya...sbb kalau sikit teknikal salah boleh tak jadi boot atau over voltan..ape2 hal kena baca manual dulu....kalau ada apa nak komen,,,go ahead...sya masi baru belajar...dan banyak lagi perlu di belajar.....dengan itu sampai di sini sahaj dulu...topik CPU Custom Builder Gamer....kalau apa nak tanya ,go ahead...on my blog...   wasalm...bertemu di lain hari

0 ulasan:

Copyright © 2009 - Touch Fine and Dine - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Template Parx